יעקב אשר תוקף: "המטרה שלהם היא להקריס לנו את מוסדות החינוך"

אסתי פלד No Comments on יעקב אשר תוקף: "המטרה שלהם היא להקריס לנו את מוסדות החינוך"

ח"כ יעקב אשר ב'מהדורה המרכזית': "היה מפעים לראות את שמחת מרן ראש הישיבה כשדיבר על האחדות. אמרתי לכל השואלים, כל הזמן, אתם חושבים שמרן לא רוצה אחדות? צריך להגיע להבנות וברגע שזה קרה האחדות היא הדבר הטבעי. לא היה פה ויכוח על כבוד ומקומות, הכל היה לשם שמים"

צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על האיחוד עם אגודת ישראל. "אנחנו לא היינו מעזים ללכת על זה (ריצה נפרדת) מעצמנו. זה מסור רק לגדולי ישראל. אמרתי לאנשים אתם חושבים שמרן ראש הישיבה לא רוצה אחדות? היה צריך להגיע להבנות וברגע שזה קרה האחדות היא הדבר טבעי. זה לא צריך להשאיר רושם רע. לא היה פה ויכוח על כבוד או על מקומות. הכל היה לשם שמים".

לאחר מכן התייחס אשר למתקפה התקשורתית ברקע המו"מ על תקציב החינוך החרדי ותקף: "יש דבר אחד שמאחד את התקשורת בצורה בלתי רגילה, זו שנאת נתניהו. מפילים עליו דברים מפה ועד להודעה חדשה. האמירה של ליברמן על נתניהו עברה בשקט, אבל כאן פתאום כל התקשורת מתחילה לדאוג לנו כביכול".

אשר הוסיף: "מנסור עבאס לא עשה שום חשבון לתקשורת או ליועצים המשפטיים, אם אנחנו נהיה נחושים ונבוא חזקים… אנחנו לא מבקשים דברים שלא מגיע לנו. אנחנו מבקשים את מה שכבר נקבע מאז ומעולם שמוסדות המוכש"ר יקבלו 75% ומוסדות הפטור 55% מילד רגיל בת"א. שילמנו את המחיר על העצמאות שלנו. אבל עם השנים זה הפך להיות 20-24 אחוז בפועל. הם מנסים להקריס לנו את מוסדות התורה. זו המטרה שלהם. ועכשיו באים כל המצקצקים למיניהם. לא ביקשנו מאה אחוז".

עוד הוסיף: "הבחירות נפלו להם בדיוק לפני שהם השלימו כמה רפורמות; לא צריך לעשות את החשבון אם ח"כ כזה או אחר אתה אוהב יותר או פחות. בסוף זה אנחנו או הם".

אשר הדגיש: "אנחנו הפעם צריכים לבוא עם כמה נושאים ליבתיים ברורים לחלוטין: בנושא הדיור – לא תכניות באוויר אלא מספרים עם זמן שיווק. מתי ואיפה ולא סיפורים. אפשר לעשות את זה. אני מאוד מקווה שנצליח להחזיר את הגזילה שגזלו לנו בקרית גת".

"נושא נוסף", המשיך, "החינוך: לקבל קודם כל את מה שמגיע לנו. ודבר נוסף לא פחות חשוב בנושא הגיל הרך. שם אין סיבה שלא נקבל מאה אחוז כי אין ליבה. ברגע שיהיה תקצוב מלא זה יחייב את כולם… ואז אוי ואבוי לעמותה שתוריד שקל ממה שמגיע לעובד".

כמו כן, אמר אשר: "תקציב הישיבות חייב להיות בספר התקציב. אחת ולתמיד. כל שנה אנחנו חוזרים ומבקשים להחזיר את מה שהיה לפני שנתיים ומבזבזים משאבים פוליטיים כל פעם מחדש כי הבסיס נמוך מאוד ואת השאר מוסיפים בכספים  קואליציוניים לשנה או שנתיים".

לדבריו "אלה דברים קריטיים. כל זה לצד הנושאים של ציפור הנפש: הייחוס המשפחתי, הגיור, השבת, אבל הפעם אנחנו צריכים לבוא בנוסח מנסור עבאס ולהטיח בתקשורת שהם שתקו כשהעבירו 53 מיליארד. לא בדקו מה מלמדים בבתי הספר של האחים המוסלמים".



0 תגובות